09.09 WTOREK:
Drodzy Rodzice!
 
Informujemy, że w dniach 08 - 12.09.2014 r. w naszej szkole zostaną przeprowadzone przesiewowe badania logopedyczne.
08.09 PONIEDZIAŁEK:
W piątek 5 września w ramach odwiedzenia miejsc pamięci narodowej klasy V, VIa i VIb wybrały się na wycieczkę rowerową na Westerplatte. Wyruszyliśmy spod szkoły grupą 25-osobową w towarzystwie pań: Magdy B., Asi N. i Ani J., pana Adama oraz chętnych Rodziców. Dojechaliśmy do przeprawy promowej w Nowym Porcie, skąd prom zabrał nas na Półwysep Westerplatte. Na miejscu dołączyły do nas pani Ola i pani Dominika z pozostałymi uczniami. Pan Adam oprowadził nas po całym terenie dawnej placówki obronnej, pokazując wszystkie interesujące miejsca i opowiadając fantastyczne historie i anegdoty związane z tym miejscem. Po 2 godzinach zwiedzania ruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły. Dzięki rewelacyjnej, prawdziwie letniej pogodzie oraz wspaniałej atmosferze nasza wycieczka była niezwykle udana.

Organizatorzy
zobacz zdjęcia>>
07.09 NIEDZIELA:



BAJKOTERAPIA JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI WSPIERAJĄCA

ROZWÓJ OSOBOWOŚCIOWY DZIECI.
ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE DLA DZIECI KLAS ''0''

PONIEDZIAŁEK GODZ. 13.15 
 
Baśnie i bajki terapeutyczne od zawsze sprawiały dziecku przyjemność, dostarczały mu objaśnień dotyczących jego psychiki i wspierały rozwój dziecięcej osobowości. Literatura dziecięca przekazuje dziecku  swój  sens na wielu poziomach i wzbogaca życie dziecka na wiele sposobów. Baśnie ukazują pewien problem egzystencjalny w sposób prosty i zwarty. Pozwala to dziecku problem uchwycić, bo pokazany jest w najistotniejszej formie. Często współczesne opowieści i bajki dla dzieci wymijają problemy egzystencjalne, mimo,że są one najważniejsze dla wszystkich ludzi. Szczególnie dziecko potrzebuje sugestii- przekazywanych w formie symbolicznej- jak radzić sobie z tymi problemami i w bezpieczny sposób przebywać drogę wiodącą ku dojrzałości. Teksty literackie wykorzystywane na zajęciach bajkoterapii  konfrontują dzieci z podstawowymi dylematami egzystencji ludzkiej. Jeśli chcemy aby dzieci radziły sobie z problemami dojrzewania takimi jak np. budowanie poczucia własnej wartości, odkrywanie własnej tożsamości, rywalizacja z rodzeństwem, osiągnięcie poczucia własnej odrębności osobowej, wyrobienie w sobie zasad i norm moralno – etycznych, oswajania wielu lęków dziecięcych musi mieć możliwość rozumienia tego, co dzieje się w świadomej części jego psychiki, tak aby mogły radzić sobie również z tym co dzieje się w nieświadomości. Baśnie i opowiadania terapeutyczne  w subtelny sposób porządkują dzieciom świat emocji, dostarczają wiedzy jak uporać się z ważnymi dylematami psychiki dziecięcej.
 Bajkoterapia jest jedną z metod terapii  bardzo lubianą przez dzieci bowiem odwołuje się do fantazji i wyobrażeń dziecka. Jej celem jest lepsze zrozumienie dziecka oraz jego problemu oraz dostarczenie mu wiedzy oraz pozytywnych wzorców zachowań. Sprawia, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak też działania dzięki czemu potrafi samodzielnie stawić czoła problemom, które przeżywa. Czytając określone bajki można pomóc dziecku w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. lęki, pierwsze dni w szkole, strata.  Bajkoterapia jest również metodą relaksacyjną. Odpowiednio dobrana i opowiedziana historia może wyciszyć, ukoić po całym dniu przeżyć małego dziecka.   Zajęcia polegają na realizacji celów edukacyjnych, rozwojowych oraz terapeutycznych. W zajęciach zawsze towarzyszy terapeucie pacynka Louise.
06.09 SOBOTA:
5 września w naszej szkole był Dniem Pamięci Narodowej. Każda z klas udała się więc z wychowawcą na wycieczkę związaną tematycznie z historią naszego miasta i regionu. Klasa 4a z panią Magdą Kaczmarczyk i panią Anią Refermat uczestniczyła w niezwykłej lekcji historycznej "Dzień w garnizonie" w Centrum Hewelianum. Podczas zajęć mieliśmy okazję zapoznać się z tym, jak żyło się żołnierzom w pruskim garnizonie na Górze Gradowej w XVIII wieku. Wiemy już, ile przydatnych rzeczy można zrobić z krowy, świni i konia, po co żołnierzowi warkocz i jak smakuje proch. Jaś przymierzył osiemnastowieczny mundur, Antek odbył lekcję golenia brzytwą a Piotrek wcielił się w rannego żołnierza, któremu... amputowano rękę! Dzielnie opiekowały się nim sanitariuszki. Żadna nie zemdlała! Potem była jeszcze pruska musztra i tańce w tawernie. Po zajęciach wojskowych zwiedziliśmy interaktywną wystawę "Zabawy z historią", gdzie można było załadować wirtualne działo i przymierzyć wirtualne mundury oraz przytulić się do armaty (bardzo oswojona). Potem przyszedł czas na dodatkowe atrakcje: interaktywną podróż z wystawą "Dookoła świata" - zakończoną przez najbardziej zaangażowanych wizytą w symulatorze tornada - oraz zabawy na wystawie matematycznej "Łamigłówka". Zmęczeni i pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły, zjedliśmy kanapki i rozmawialiśmy o skomplikowanej historii naszego miasta. To był emocjonujący dzień.

 
zobacz zdjęcia>>
05.09 PIĄTEK:
5 września obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Pamięci Narodowej. Łącząc przyjemne z pożytecznym wybraliśmy się do gdyńskich Kolibek. Tam obejrzeliśmy miejsce dawnej granicy między Polską a Wolnym Miastem Gdańskiem oraz pobliski pomnik obrońców Gdyni. Po krótkiej przerwie na plaży, brzegiem morza przeszliśmy do Sopotu, gdzie zjedliśmy smaczny obiad. Tak minął ostatni dzień pierwszego tygodnia szkoły :).

IVb z Wychowawcą i Panią Kasią
 
zobacz zdjęcia>>


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136
Szkoła PSSN